V této epizodě se společně s Pavlem a Michalem ponoříme do důležitého, ale málokomu vyhovujícího oboru řízení vývoje. Společně zkoumáme, proč dochází k nedorozuměním mezi vývojáři a těmi, kteří jim práci zadávají.
Podcast
Povídáme si o různých metodikách a nástrojích. Diskutujeme také o roli prostředníků jako jsou byznys analytici, ale shodujeme se i na několika praktických tipech. Co se dá z obou stran zlepšit při zadávání práce?
Devět tipů, jak vylepšit proces zadávání práce
- Ideálně potřebujeme dva nástroje pro řízení dvou stavů: Product Discovery (objevování a návrh produktu) a Product Delivery (dodání, vývoj), více též v článku.
- Velmi se hodí silný Product Owner, projektový vedoucí nebo někdo, kdo slaďuje potřeby různých stran.
- Přípravu zadání je vhodné dělat produktovém triu: produkt, vývoj, design (případně též marketing atd.).
- Při zadávání se soustřeďte na ne výstupy („output“ jako obrázky ve Figmě), ale výsledky („outcome“ jako zvýšení obratu).
- Dobré (a zároveň efektivní) zadání může vypadat takto: jednoduché user stories, vizuální nebo jiný cíl, jak otestovat výsledek.
- Dobře si nastavte cíle (zvednout obrat, zlepšit metriky…), bez toho to nejde.
- Agile je dobrý cíl, ale je potřeba být pragmatik a zohledňovat realitu v týmu.
- Hodí se vám byznys analytik nebo někdo, kdo tu roli zastává a pomáhá dodefinovat zadání.
- Potřebujeme vývojáře, kteří se nebojí oponovat, ptát se. „Nespokojte se se špatným zadáním.“ říká Marek Čevelíček v článku UX pro vývojáře.
Hosté
Pavel Ungr
Pavel je „těžký kalibr na vaše SEO“, expert na online marketing na volné noze. V oboru SEO pracuje od roku 2004. Pořádá školení a pravidelně publikuje odborné články. Baví jej experimenty a propaguje SEO jako vytvoření zajímavého a kvalitního obsahu, který je prospěšný především pro uživatele. K zadávání práce vývojářům přichází jako externí konzultant.
PavelUngr.cz – LinkedIn – X.com
Michal Voják
Michal je produkťák, zavádí Product Discovery do firem a vede startup userUP, který má za cíl pomoc firmám právě s tímto tématem. Michal za sebou má bohatou webařskou kariéru od frontendisty přes UX designéra až po současnost. Navíc má zkušenosti se spolupráci s korporáty, proto dokáže problém organizace projektů vnímat z různých úhlů pohledu.
DesignDev – userUp – LinkedIn – X.com
Obsah
- Robinův tip: Kniha Fluent React od Tejase Kumara(0:35)
- Martinův tip: PLUS pro monitoring rychlosti(4:00)
- Jak to vidí Pavel Ungr? (externí konzultant) (7:30)
- Jak to vidí Michal Voják? (Product designer / owner) (11:50)
- Zásadní téma: jak se čte „JIRA“? (14:30)
- Jak to vidí Robin? (Productboard, technický leader) (16:30)
- Jak to vidí Martin? (externí konzultant, produkt) (18:35)
- První problém: neřeší se to v jednom nástroji (20:30)
- Druhý problém: slabý či neexistující Product Owner (26:50)
- Triáda a raději výsledky než výstupy (28:07)
- Potřebujeme prostředníka? (32:20)
- Agile Manifesto a střet s praxí (37:30)
- Sedět spolu v kanclu může být lepší (40:40)
- Jak vypadá dobré zadání? (42:40)
- Byznys analytik jako člověk nebo role (46:00)
- Pomůže si dobře nastavit cíle (50:20)
- Definice „seniora“ (53:00)
- Je JIRA super nebo příšerná? (56:20)
- Vývojáři, nebojte se oponovat (1:07:10)
- Pozvánka na 19. 12. do Productboardu (1:09:00)
- Jak probíhá autogramiáda podcastu? (1:10:00)
Ukázka: Agile Manifesto vs. praxe
Odebírejte podcast ze Vzhůru dolů
Spotify – iTunes – Google Podcasty – TuneIn – RSS podcastů
Nápad? Chyba? Připomínka? Pochvala? Pište nám na e-mail [email protected] nebo kamkoliv jinam, hlavně, aby se to k nám dostalo.
Děkujeme za spolupráci: Honza Michálek (Milíčovská postprodukce).
Přejeme vám příjemný poslech!
Komentáře
Máte doplnění, komentář nebo jste našli chybu?
Pro přidání názoru se prosím
přihlaste nebo si zřiďte účet.