Martin Michálek Martin Michálek  – 21. 9. 2020

Martin s Markem před podcastem zašli na oběd, aby sladili noty pro podcast o SEO. Dopadlo to tak, že si Martin, Marek a Robin povídají úplně o něčem jiném.

CMS jsou důležitou, málo rozebíranou součástí práce na každém webu. Jak se Marek jako marketér (a ze setrvačnosti prý také webdesignér) dostal k tomuhle tématu?

Video

Pusťte si to a mimo jiné uvidíte, jak dopadly Martinovy technické hrátky s novou kamerou.

Audio

MP3 ke stažení

Obsah

  • Marek Prokop: Facebook, Twitter, Prokop software.
  • Robinův tip: 10 JavaScript Projects in 10 Hours - projekty od začátku do konce.
  • Martinův tip: AVIF has landed – nový obrázkový formát.
  • Proč je u webu výběr CMS zcela kritický? Výměna totiž obnáší obrovské náklady.
  • Na SEO je důležitý proces, nikoliv výsledek a tedy CMS má na něj velký vliv.
  • Tři tipy CMS podle Marka: s vadami, bez vad a flexibilně nabízející možnosti.
  • Co bývá špatně v CMS z pohledu SEO a proč je například potřeba mít hodně titulků pro obsah?
  • Taxonomie, uživatelsky definovatelné typy obsahu jako zásadní vlastnost CMS.
  • Copywriting a široká škála výrazových prostředků mezi textem a fotkou, vezměme například srovnávací tabulky.
  • Komponenty ano, WYSIWYG ne, alespoň ne v tom původním smyslu slova. Gutenberg je však slibný.
  • Proč jsou si blízko obsah a design, ale forma může být oddělená.
  • Je dobře, že CMS např. v JAMStacku slouží ke správě obsahu, je to tedy redakční systém, ale publikační část je už oddělená.
  • Jak souvisí CMS, copywriting a systémy designu?
  • Grav - flat file CMS, který Marek používá.
  • YouTube: Robin Pokorný - Netlify CMS na vlastním hostingu

Děkujeme vám za každý odběr, hvězdičky nebo recenzi: iTunes, SpotifyTuneIn.