Martin s Markem před podcastem zašli na oběd, aby sladili noty pro podcast o SEO. Dopadlo to tak, že si Martin, Marek a Robin povídají úplně o něčem jiném.
CMS jsou důležitou, málo rozebíranou součástí práce na každém webu. Jak se Marek jako marketér (a ze setrvačnosti prý také webdesignér) dostal k tomuhle tématu?
Video
Pusťte si to a mimo jiné uvidíte, jak dopadly Martinovy technické hrátky s novou kamerou.
Audio
Obsah
- Marek Prokop: Facebook, Twitter, Prokop software.
- Robinův tip: 10 JavaScript Projects in 10 Hours - projekty od začátku do konce.
- Martinův tip: AVIF has landed – nový obrázkový formát.
- Proč je u webu výběr CMS zcela kritický? Výměna totiž obnáší obrovské náklady.
- Na SEO je důležitý proces, nikoliv výsledek a tedy CMS má na něj velký vliv.
- Tři tipy CMS podle Marka: s vadami, bez vad a flexibilně nabízející možnosti.
- Co bývá špatně v CMS z pohledu SEO a proč je například potřeba mít hodně titulků pro obsah?
- Taxonomie, uživatelsky definovatelné typy obsahu jako zásadní vlastnost CMS.
- Copywriting a široká škála výrazových prostředků mezi textem a fotkou, vezměme například srovnávací tabulky.
- Komponenty ano, WYSIWYG ne, alespoň ne v tom původním smyslu slova. Gutenberg je však slibný.
- Proč jsou si blízko obsah a design, ale forma může být oddělená.
- Je dobře, že CMS např. v JAMStacku slouží ke správě obsahu, je to tedy redakční systém, ale publikační část je už oddělená.
- Jak souvisí CMS, copywriting a systémy designu?
- Grav - flat file CMS, který Marek používá.
- YouTube: Robin Pokorný - Netlify CMS na vlastním hostingu
Děkujeme vám za každý odběr, hvězdičky nebo recenzi: iTunes, Spotify a TuneIn.
Komentáře
Máte doplnění, komentář nebo jste našli chybu?
Pro přidání názoru se prosím
přihlaste nebo si zřiďte účet.